The Joe Friel interview

Enige tijd geleden ging een lang gekoesterde wens ik vervulling: ik mocht mijn concullega Joe Friel interviewen. Joe coacht al atleten sinds 1980. Hij was mede-verantwoordelijk voor het succes van onder meer Ryan Bolton. Daarnaast schreef hij vele boeken waaronder “The Cyclists training Bible“.

Ik heb hem gevraagd over zijn visie over voeding en training en we ontdekten dat we behoorlijk veel raakvlakken hebben.

Zeker wat betreft de start van de verbetering van je prestatie: “Have a goal!”, zei Joe

Blij dat ik niet de enige coach ben die daar op hamert. 😉

Vandaag dus geen tips van mij maar slechts 2 vragen. De tips krijg je van Joe.

Wat is jouw doel voor dit seizoen?

Maar vooral: wat heb je daar voor nodig?

Laat je reactie achter in het commentaarveld onder dit artikel en als dank stuur ik je het complete interview met Joe. Dan heb je alle tips om weer een topresultaat neer te zetten.

 

Stop met fietsen. Ga trainen.
Stop met diëten. Voed je prestatie.

 

Tijdens het Train & Eet als een Atleet webinar zet ik dit om in praktische adviezen.

 

Na dit webinar weet jij:

  • Wat je moet eten, voor tijdens en na je inspanning
  • Hoe je optimaal traint
  • Hoe je je ideale gewicht bereikt
  • Hoe je langer, harder kunt fietsen


Klik hier en schrijf je nu gratis in 

 

Een webinar is een online workshop die je thuis volgt vanachter je eigen pc, telefoon of tablet

 

intens veel fietsplezier,

 

 

 

 

 

PS: Deel dit artikel a.u.b. met je wielervrienden zodat ook zij ervan kunnen profiteren. Samen fietsen is zoveel leuker! Gebruik de knoppen hieronder voor Twitter, Google+, Linkedin en Facebook. Heel erg bedankt.

PPS: Joe heeft meerdere boeken geschreven, bijvoorbeeld het trainingslogboek. Onmisbaar als je beter wilt presteren of meer inzicht in je prestatie wilt. Er zijn ook nog The Cyclists Training Bible en The mountain biker’s Training Bible.

110 Responses to The Joe Friel interview

  1. Johan 20 februari 2020 at 13:42 #

    6x Alpe d’HuZes beklimmen!

  2. Emile 20 februari 2020 at 10:45 #

    Toertocht van 165 km fietsen

  3. Georg 20 februari 2020 at 08:45 #

    Mijn eerste doel is het NK marathon in Groesbeek.

  4. Fred 20 februari 2020 at 08:40 #

    Duo diagonaal Monchou- Oostende via, om en bij de 360 km,

  5. Bob 20 februari 2020 at 08:22 #

    Mijn doel: driemaal in de week een fietstraining doen waarbij ik mijn uithoudingsvermogen train.
    Ik ben 55 het gaat om mijn plezier in fietsen te behouden.

  6. Paul 20 februari 2020 at 07:11 #

    Ik ga in juni een weekje naar de Alpen en mijn belangrijkste doel is om daar twee cols op een dag te kunnen beklimmen. Volgens mij moet ik daarvoor zowel een beter duurvermogen hebben, zodat ik lange tijd meer Watts (dan nu) kan trappen bij een relatief lage hartslag. Plus uiteraard kracht voor de hogere percentages. Ik volg sinds begin dit jaar een trainingsshema om daar gestructureerd aan te werken. Ik moet zeggen, alleen het gebruiken van een schema geeft al heel veel focus.

  7. Sas 19 februari 2020 at 23:15 #

    Mijn doel is om aankomende juni de trois ballons te fietsen.Tips zijn altijd welkom!

  8. Jan 19 februari 2020 at 21:44 #

    Mijn doel is een reis vanuit maas en waal naar Rome in ongeveer 13 etappes met een paar rustdagen de totale afstand is ongeveer 2000 km .
    duurvermogen maar zeker ook klim km’s trainen, dus ik kan wel wat advies gebruiken.

  9. edith 19 februari 2020 at 20:54 #

    De Stelvio in Italië, maar hier voor trainen in NL blijft lastig.

  10. Patrick 19 februari 2020 at 20:00 #

    Ik ga dit jaar voor de 3e keer AGR 240 km fietsen, mijn doel is dat ik ieder jaar probeer 1 km gemiddeld per uur harder te rijden. Hangt natuurlijk wel af van weer/wind, maar zo realistisch ben ik wel dat ik dan naar mijn vermogen kijk om te zien of er vooruitgang is.

Geef een reactie