10 Redenen om je ideale gewicht te bereiken

De cijfers liegen er niet om. Meer dan 50% van de Nederlandse bevolking heeft overgewicht. Voor mannen is dat zelfs meer dan 55%. Sinds de jaren 90 van de vorige eeuw is dit een stijgende trend en de verwachting is dat deze trend nog wel een aantal jaar doorzet.

Nu is overgewicht niet voor alle fietsers een issue. Toch houdt het wel de meeste fietsers bezig. Als je weleens bergop hebt gereden weet je ook meteen waarom. De komende weken ga ik je helpen je ideale gewicht te bereiken.

Om jou optimaal van dienst te zijn heb ik daarom een korte vragenlijst gemaakt. Over jouw ideale gewicht en wat je daarbij nodig hebt. Dan kan ik de komende weken weer die artikelen schrijven waar jij je voordeel mee kunt doen. Het kost je 5 minuten van je tijd.

 

Als dank stuur ik je de antwoorden en mijn “Checklist gezonde gewoonten” toe. Weet je meteen hoe je ervoor staat en waar je kunt beginnen.

 

Klik hier om direct naar de vragenlijst te gaan.

 

Daarnaast wilde ik  je 10 redenen geven om aan je ideale gewicht te gaan werken.

 

1) Het scheelt minuten

Ik zeg altijd: iedere kilo die je thuis laat hoeft niet mee naar boven. In de praktijk betekent een kilo minder lichaamsgewicht een winst van minuten op een lange klim. Dat heeft dus wel degelijk zin.

 

2) Je lichaam werkt efficiënter

Het maakt het omhoog fietsen niet alleen eenvoudiger, maar ook het fietsen in het algemeen efficiënter. Als je voldoende beweegt en je voeding op orde hebt zal je lichaam ook beter presteren.

 

3) Kennis is macht

Als je weet wat je doet is je ideale gewicht al binnen handbereik. Het is namelijk helemaal niet moeilijk. Nou, ja, het vergt wel doorzettingsvermogen en consequent toepassen van de tips en tricks. Ik ga je daarbij helpen waar ik kan, enne, hé, we zijn inmiddels met meer dan 12000 enthousiaste fietsers. Als we elkaar ondersteunen lukt dat gewoon.

 

4) Meer energie

Met minder gewicht en een beter werkend lichaam voel je je energieker. Je staat met meer energie op, bent de hele dag blij en vrolijk en hebt meer energie om de dingen te doen die voor jou belangrijk zijn. En als dat fietsen is, dan is de cirkel rond. 😉

 

5) Langer leven

Zelf wil ik het maximale uit het leven halen. Genieten van mijn kinderen en al het andere wat het leven te bieden heeft. Regelmatig sporten en gezonde eten verlengt het leven niet alleen. Het verbetert ook de kwaliteit ervan.

 

6) Je slaapt beter

Vet produceert hormonen. Verlies je een groot (ongezond) deel van dat vet dan verandert je hele hormoonhuishouding. Je zult beter slapen als gevolg hiervan. Bovendien neemt vet in je bovenlichaam ook plaats in. Het laat dus minder ruimte om diep adem te halen.

 

7) Stap uit de negativiteit

Als je een buikje (of billen) hebt dan is onze samenleving niet een vriendelijke plek om te leven. Ik begeleide al enige jaren mensen met overgewicht toen ik bevriend raakte met één van mijn klanten. Zij vertelde me openhartig hoe er over haar gesproken werd. Erg asociaal. Nooit bij stil gestaan. Stop daarom hier met negativiteit en focus je op positieve dingen zoals trainen en gezond eten.

 

8) Jij kan alles

Als je de discipline op kan brengen om je te focussen op positieve veranderingen in je gedrag en daarin slaagt, dan is er maar weinig wat je niet kunt in dit leven.

 

9) Ruil vet voor spieren

Zoals ik altijd zeg: het gaat niet om de kilo’s maar om de inhoud van die kilo’s. Zit er vet in die kilo’s of zijn het spiervezels met energiefabrieken? Hetzelfde geldt voor de calorieën: het gaat niet om de calorieën maar om de inhoud van die calorieën. Zijn het lege calorieën met enkel vet en suiker? Of zitten ze vol goede voedingsstoffen? Als het nog niet leeft: Broodje frikandel (lege calorieën) vs Appel (vezels, vitaminen, koolhydraten)

 

10) Dit is de laatste keer

Nee, echt. Als je de komende weken alle tips toepast die ik je geef hoef je nooit meer te lijnen. Simpelweg omdat je weet wat je moet doen om te voorkomen dat je in eerste instantie aankomt. En dat is eenvoudiger dan je denkt.

 

Als je nu denkt dat je het zoveelste dieet voorgeschoteld krijgt dan heb je het mis. In de komende weken zal ik je niet alleen laten zien hoe je gewicht verliest zonder dieet. Ik zal je ook laten zien hoe je lichaam tegelijkertijd verandert in dat van een atleet.

Kortom: minder kilo’s én een (veel) betere prestatie!

 

Tijdens het gratis Train & Eet als een Atleet webinar geef ik nog meer praktische adviezen.

Stop met fietsen. Ga trainen.
Stop met diëten. Voed je prestatie.

Na dit webinar weet jij:

  • Wat je moet eten, voor tijdens en na je inspanning
  • Hoe je optimaal traint
  • Hoe je je ideale gewicht bereikt
  • Hoe je langer, harder kunt fietsen


Klik hier en schrijf je nu gratis in 

 

Een webinar is een online workshop die je thuis volgt vanachter je eigen pc, telefoon of tablet

 

intens veel fietsplezier,

 

 

 

 

 

PS: Deel dit artikel a.u.b. met je wielervrienden zodat ook zij ervan kunnen profiteren. Samen fietsen is zoveel leuker! Gebruik de knoppen hieronder voor Twitter, Google+, Linkedin en Facebook. Heel erg bedankt.

 

3 Responses to 10 Redenen om je ideale gewicht te bereiken

  1. Ronny houben 9 februari 2017 at 13:03 #

    Bedankt Robert, ben benieuwd.

  2. hans 9 februari 2017 at 10:05 #

    ha robert

    Hier ben ik het helemaal mee eens! Een paar jaar geleden was ik te zwaar en ben ik gaan fietsen en sporten in combinatie van gezonder eten. Nu ben ik ~20 kilo lichter en veel fitter en veel meer energie.

    • Robert van der Wulp 9 februari 2017 at 10:41 #

      Hey Hans,

      Dat heb je heel goed gedaan!

      Mijn complimenten.

      Heel veel fietsplezier, Robert

Geef een reactie