9 Tips voor de drukke atleet

Tijd, tijd, tijd! Of: mijn agenda, mijn agenda, mijn agenda. Dat waren veel voorkomende antwoorden toen ik je onlangs vroeg naar de 3 grootste obstakels om je doelstellingen op de fiets te bereiken. En dat is jammer want zoveel tijd hoeft het namelijk niet te kosten. De enige reden dat tijdgebrek een rol speelt is dat je waarschijnlijk nog niet weet hoe het anders kan.

 

Tijdens het Train & Eet als een Atleet webinar laat ik je precies zien hoe je dat wel kan. Aan het einde van het webinar heb je een kant en klaar plan. Je volgt het webinar vanachter je PC, tablet of smartphone. Je kunt me vragen stellen en we gaan samen aan de slag om jouw pan op te stellen.

 

Klik hier en schrijf je nu in.

 

Maar zolang hoe je niet te wachten. Ik heb nu al 9 tips voor je waar je direct mee aan de slag kan om sneller resultaten te boeken.

 

Trainen = trainen

Dan bedoel ik dus niet aanklampen in de groep en daar je tijd uitzitten. Als je gaat trainen heb je een doel voor die training. En als je niet te lang wilt trainen, train dan wat harder, dan kun je eerder naar huis. Bijvoorbeeld door je rust tussen de intervallen wat in te korten. Die lange duurtraining kun je dan lekker in het weekend doen.

 

Pakken wat je pakken kan

Met name als je zittend werk hebt moet je gebruik maken van elke kans om te bewegen. Als je de trap opgaat, sprint dan. Maak een wandeling in je pauze. Hou regelmatig een koffiebreak. Niet omdat je conditie daar zo van vooruit gaat maar juist omdat je lichaam hard achteruit gaat als je 45 minuten of langer zit. Je stofwisseling stort dan volledig in.

 

Makkelijker kan niet

Als je niet teveel tijd wilt besteden aan het klaarzetten van een goede lunchbox, haal dan gewoon een paar zakken groenten in huis. Wortels, tomaatjes, komkommer en zelfs paprika’s zijn kant en klaar te koop. Mooie manier om alles binnen te krijgen wat je nodig hebt. Gebruik dit als tussendoortje.

 

Lunch kant en (bijna) klaar

Ook voor je lunch kun je zakken gemengde sla kopen. Meng dit met een zakje rauwkost en een flinke hand noten of wat tonijn uit blik en klaar is je salade. Je kunt er brood bij eten voor de koolhydraten.

 

Kook voor 2

Nog eenvoudiger is om ’s avonds voor twee te koken. Kun je dat later in de week nog eens eten. Of je neemt het mee naar je werk voor de lunch.

 

Probeer eens wat nieuws

Supermarkten spelen goed in op de trend van weinig tijd. Ze hebben allemaal wel menu’s en recepten die je in een handomdraai op tafel zet. Tot voor kort vond ik die recepten altijd een beetje karig maar momenteel zitten er echt lekkere recepten bij. Let wel op dat je producten die sneller klaar zijn vermijd. Zoals nu bijvoorbeeld de havermout die je in 20 seconden klaarmaakt in je magnetron. Vaak zijn deze producten voorbewerkt. Met als gevolg dat de goede eigenschappen (zoals langzame koolhydraten bijv. ) verloren gaan.

 

Investeer

Er zijn zoveel apparaten die je leven een stuk makkelijker (en gezonder) maken. Zoals bijvoorbeeld de sapcentrifuge. In één minuut maak je een heerlijk groentesapje. Of de blender voor het maken van je smoothies. Of de Nicer Dicer. Hakt al je groenten en fruit snel in kleine stukjes. En nee, ik heb geen aandelen. 😉

 

Investeer meer

Je breidt je mogelijkheden voor gezonde voeding op je werk flink uit met de aanschaf van en lunchbox die je eten warm houdt en/ of een thermosfles. Die laatste gebruik ik altijd voor soep. Zoveel beter dan een zakje poeder om 16:00.

 

Doe het wanneer je tijd hebt

Op zondag maak ik vaak iets extra’s. Bijvoorbeeld mueslirepen, muffins, brownies, etc (alles suikervrij). Ik maak dan gelijk een hoeveelheid voor de hele week. Dat kost me op zondag een half uur tot een uur maar ik heb er de hele week plezier van.

 

Nieuwe gewoontes kosten altijd tijd. Het is echter een kwestie van de juiste mindset. Een gezonde leefstijl brengt je uiteindelijk namelijk gewoon meer. Overlaad jezelf niet meteen met al deze tips maar pak er eentje uit en ga daarmee aan de slag.

 

Wat is jouw beste tip om efficiënter met je tijd om te gaan?

 

Laat je reactie achter in het commentaarveld onder dit artikel en als dank stuur ik je mijn eBook “7 Dagen Fastfood”.

 

Vergeet niet om in te schrijven voor het webinar. Je gaat er sneller van fietsen en gezonder van eten. Na het webinar heb je binnen 2 weken resultaat.

 

Klik hier om nu in te schrijven.

 

intens veel fietsplezier,

 

 

 

 

 

PS: Deel dit artikel a.u.b. met je wielervrienden zodat ook zij ervan kunnen profiteren. Samen fietsen is zoveel leuker! Gebruik de knoppen hieronder voor Twitter, Google+, Linkedin en Facebook. Heel erg bedankt.

 

28 Responses to 9 Tips voor de drukke atleet

  1. Greens 24 juli 2019 at 20:51 #

    Goed gezond en snel eten klaarmaken schiet er vaker bij in. Dan blijft het bij boterhammen helaas. Tips zijn zeker welkom!

Geef een reactie