5 Geheimen om je ideale gewicht te bereiken

Enorm bedankt voor alle reacties! Meer dan 200 fietsers hebben de vragenlijst ingevuld. Wat opvalt in de resultaten:

  • Slechts 11% zit op zijn/ haar ideale gewicht
  • 42,4% heeft behoefte aan gestructureerde training
  • 74,2 Heeft behoefte aan een persoonlijk voedingsadvies

Duidelijk is dat je kritisch bent op je ideale gewicht. Dat is goed want je ideale gewicht helpt je beter te presteren. Laat het echter geen obsessie zijn. Zie het als een lange termijn proces. Hoe meer overgewicht je hebt, hoe langer je daar over gedaan hebt. De weg terug gaat in hetzelfde tempo. Werk aan je training en voeding en niet aan je gewicht. Dat is het gevolg.

 

Ik ga jullie inzichten bundelen en inzetten in een Challenge. De “Bereik je ideale Gewicht challenge” duurt een week en start maandag. Ik deel alle tips en workouts met je die je nodig hebt om je ideale gewicht te bereiken. Onderaan dit artikel kun je lezen hoe je mee kunt doen.

Maar laat ik je eerst het geheim van je ideale gewicht vertellen.

 

Niet minder maar meer

We zijn geneigd om de focus te leggen op onze voeding en dan vooral minder eten. Dat is de verkeerde aanpak. Kijk maar de naar percentages. Hoe wel de kilo’s vaak rap dalen, blijft het vet% nagenoeg gelijk of stijgt zelfs. Je moet juist meer gaan eten. Alleen van de juiste dingen, zoals groenten, fruit en ander onbewerkte producten. Tijdens de challenge geef ik je tips wat je moet laten staan en wat je daarvoor in de plaats kunt gebruiken.

 

Train als een Atleet

Om de vetverbranding te stimuleren ga je veel kilometers maken op een rustig tempo. Dat is niet slecht maar het kan beter. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 3x Per week 20 minuten keihard werken verbrand namelijk veel meer vet verbrand dan 1x per week 3 uur die rustige kilometers. En je gaat er nog harder van fietsen ook. Combineer dus je lange duurtraining met korte intensieve intervaltrainingen. Je vet smelt als sneeuw in de zon en je prestatie gaat keihard vooruit.

 

Drink water

Oh, daar heb je hem weer. 😉 Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: je bestaat voor het grootste gedeelte uit water. Bij veruit de meeste processen in je lichaam speelt water een rol. Drink dus voldoende water. Kruidenthee kan ook nog. Al het andere wat je drinkt heeft geen positieve bijdrage aan je vochtgehalte.

 

Streef altijd naar beter

De Bereik je ideale gewicht challenge helpt je op weg. Maar het blijft zaak jezelf continue uit te dagen het beter te doen dan gisteren en vorige week. Werk aan je discipline. Doe het gewoon in kleine stappen. Dan is het overzichtelijk en behaal je uiteindelijk grote resultaten.

 

Wees lief voor jezelf

Er zijn altijd dagen dat het niet lukt of gaat zoals je wilt. Mensen vragen zich af of ik nooit patat eet of dronken wordt. Nou, om eerlijk te zijn niet, haha, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit een misstap maak. Ik dronk sowieso al weinig en hou niet van vet en hartig. Ik ben echter wel een zoetekauw en kan gerust een pak vla naar binnenwerken. Of 4 stroopwafels. De oplossing is heel simpel: ik haal het niet in huis. Mocht het wel een keer verkeerd gaan, dan begin je de volgende dag weer opnieuw.

 

Misschien is het grootste geheim wel het bouwen van een systeem in je leven. Net als tanden poetsen en aankleden. Dat doe je al jaren hetzelfde. Onbewust. Zo is het ook met eten en trainen. Die dingen zou je ook onbewust moeten doen. En dat komt vanzelf als je het lang genoeg op dezelfde manier doet.

En daar ga ik je bij helpen.

Laat me weten:

  • Wat is je doel voor deze challenge?
  • Wat verwacht je van de challenge?

 

Beantwoorde deze twee vragen in het commentaarveld onder dit artikel en ik stuur je de link om je in te schrijven voor de “Bereik je ideale gewicht Challenge”. Als dank ontvang je tevens de link naar een 2 work-out videos voor thuis waar je vast mee kunt beginnen.

 

Stop met fietsen. Ga trainen.
Stop met diëten. Voed je prestatie.

 

Tijdens het Train & Eet als een Atleet webinar zet ik dit om in praktische adviezen.

 

Na dit webinar weet jij:

  • Wat je moet eten, voor tijdens en na je inspanning
  • Hoe je optimaal traint
  • Hoe je je ideale gewicht bereikt
  • Hoe je langer, harder kunt fietsen


Klik hier en schrijf je nu gratis in 

 

Een webinar is een online workshop die je thuis volgt vanachter je eigen pc, telefoon of tablet

 

intens veel fietsplezier,

 

 

 

 

 

PS: Deel dit artikel a.u.b. met je wielervrienden zodat ook zij ervan kunnen profiteren. Samen fietsen is zoveel leuker! Gebruik de knoppen hieronder voor Twitter, Google+, Linkedin en Facebook. Heel erg bedankt.

 

 

117 Responses to 5 Geheimen om je ideale gewicht te bereiken

  1. Kris 12 september 2019 at 09:09 #

    Wat is je doel voor deze challenge?
    Ik wil weer op gewicht komen, na een jaar met tegenslag.

    Wat verwacht je van de challenge?
    Motivatie, inspiratie en vooral plezier om weer gezonder te gaan leven.

  2. Marcel 11 september 2019 at 22:15 #

    Om alles op te frissen en te kijken of er nog verbeter punten zijn. En een vast patroon te krijgen want nu is het nog wat rommelig.

  3. Kasper Vos 11 september 2019 at 21:19 #

    de vraag is wat is een ideaal gewicht bij een lengte van +/- 178 cm. Mijn leeftijd is 68 jaar en ik weeg nu ongeveer 63kg

  4. Tjeerd 11 september 2019 at 20:05 #

    Doel: -7 kg
    Verwachting: structurele handvatten om doel te halen en daarna gewicht op peil te houden.

  5. Gert 11 september 2019 at 19:57 #

    Mijn doel is om juist gewicht te behouden tijdens een trainingsperiode. Weeg gemiddeld 79kg@190cm,,Over een trainingsperiode van 8 weken raak ik makkelijk 4 kilo kwijt. Tijdens de challange verwacht ik meer inzicht te krijgen in de juiste voeding op het juiste moment.

  6. Michael 11 september 2019 at 18:18 #

    Eens mijn doel in de zomer voorbij komt er steeds een kilo of 5 bij. Die zou ik er af willen houden. Automatisch zal ik dan sterker worden, puur op basis van wat/kg. Trainen die ik soxieso

  7. Gunter Engels 11 september 2019 at 17:23 #

    Wat is je doel voor deze challenge?
    De laatste 10kg eraf te krijgen

    •Wat verwacht je van de challenge?
    Een patroon aan te kweken waarop in kan bouwen en minder zorgen moet maken ivm mijn gewicht.

  8. Domi 11 september 2019 at 17:21 #

    Ik wil mijn gewicht op peil en meer power in de benen

  9. Arjen 11 september 2019 at 17:15 #

    Na de 1e 7 kg nóg 4 – 5 kg kwijtraken en liefst ontspannender een hoger tempo aan kunnen houden (minder druk op de benen).

  10. Dani 11 september 2019 at 17:15 #

    Een paar kilo eraf zou mooi zijn. En meer energie en verbeterde prestaties

Geef een reactie