5 Geheimen om je ideale gewicht te bereiken

Enorm bedankt voor alle reacties! Meer dan 200 fietsers hebben de vragenlijst ingevuld. Wat opvalt in de resultaten:

  • Slechts 11% zit op zijn/ haar ideale gewicht
  • 42,4% heeft behoefte aan gestructureerde training
  • 74,2 Heeft behoefte aan een persoonlijk voedingsadvies

Duidelijk is dat je kritisch bent op je ideale gewicht. Dat is goed want je ideale gewicht helpt je beter te presteren. Laat het echter geen obsessie zijn. Zie het als een lange termijn proces. Hoe meer overgewicht je hebt, hoe langer je daar over gedaan hebt. De weg terug gaat in hetzelfde tempo. Werk aan je training en voeding en niet aan je gewicht. Dat is het gevolg.

 

Ik ga jullie inzichten bundelen en inzetten in een Challenge. De “Bereik je ideale Gewicht challenge” duurt een week en start maandag. Ik deel alle tips en workouts met je die je nodig hebt om je ideale gewicht te bereiken. Onderaan dit artikel kun je lezen hoe je mee kunt doen.

Maar laat ik je eerst het geheim van je ideale gewicht vertellen.

 

Niet minder maar meer

We zijn geneigd om de focus te leggen op onze voeding en dan vooral minder eten. Dat is de verkeerde aanpak. Kijk maar de naar percentages. Hoe wel de kilo’s vaak rap dalen, blijft het vet% nagenoeg gelijk of stijgt zelfs. Je moet juist meer gaan eten. Alleen van de juiste dingen, zoals groenten, fruit en ander onbewerkte producten. Tijdens de challenge geef ik je tips wat je moet laten staan en wat je daarvoor in de plaats kunt gebruiken.

 

Train als een Atleet

Om de vetverbranding te stimuleren ga je veel kilometers maken op een rustig tempo. Dat is niet slecht maar het kan beter. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 3x Per week 20 minuten keihard werken verbrand namelijk veel meer vet verbrand dan 1x per week 3 uur die rustige kilometers. En je gaat er nog harder van fietsen ook. Combineer dus je lange duurtraining met korte intensieve intervaltrainingen. Je vet smelt als sneeuw in de zon en je prestatie gaat keihard vooruit.

 

Drink water

Oh, daar heb je hem weer. 😉 Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: je bestaat voor het grootste gedeelte uit water. Bij veruit de meeste processen in je lichaam speelt water een rol. Drink dus voldoende water. Kruidenthee kan ook nog. Al het andere wat je drinkt heeft geen positieve bijdrage aan je vochtgehalte.

 

Streef altijd naar beter

De Bereik je ideale gewicht challenge helpt je op weg. Maar het blijft zaak jezelf continue uit te dagen het beter te doen dan gisteren en vorige week. Werk aan je discipline. Doe het gewoon in kleine stappen. Dan is het overzichtelijk en behaal je uiteindelijk grote resultaten.

 

Wees lief voor jezelf

Er zijn altijd dagen dat het niet lukt of gaat zoals je wilt. Mensen vragen zich af of ik nooit patat eet of dronken wordt. Nou, om eerlijk te zijn niet, haha, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit een misstap maak. Ik dronk sowieso al weinig en hou niet van vet en hartig. Ik ben echter wel een zoetekauw en kan gerust een pak vla naar binnenwerken. Of 4 stroopwafels. De oplossing is heel simpel: ik haal het niet in huis. Mocht het wel een keer verkeerd gaan, dan begin je de volgende dag weer opnieuw.

 

Misschien is het grootste geheim wel het bouwen van een systeem in je leven. Net als tanden poetsen en aankleden. Dat doe je al jaren hetzelfde. Onbewust. Zo is het ook met eten en trainen. Die dingen zou je ook onbewust moeten doen. En dat komt vanzelf als je het lang genoeg op dezelfde manier doet.

En daar ga ik je bij helpen.

Laat me weten:

  • Wat is je doel voor deze challenge?
  • Wat verwacht je van de challenge?

 

Beantwoorde deze twee vragen in het commentaarveld onder dit artikel en ik stuur je de link om je in te schrijven voor de “Bereik je ideale gewicht Challenge”. Als dank ontvang je tevens de link naar een 2 work-out videos voor thuis waar je vast mee kunt beginnen.

 

Stop met fietsen. Ga trainen.
Stop met diëten. Voed je prestatie.

 

Tijdens het Train & Eet als een Atleet webinar zet ik dit om in praktische adviezen.

 

Na dit webinar weet jij:

  • Wat je moet eten, voor tijdens en na je inspanning
  • Hoe je optimaal traint
  • Hoe je je ideale gewicht bereikt
  • Hoe je langer, harder kunt fietsen


Klik hier en schrijf je nu gratis in 

 

Een webinar is een online workshop die je thuis volgt vanachter je eigen pc, telefoon of tablet

 

intens veel fietsplezier,

 

 

 

 

 

PS: Deel dit artikel a.u.b. met je wielervrienden zodat ook zij ervan kunnen profiteren. Samen fietsen is zoveel leuker! Gebruik de knoppen hieronder voor Twitter, Google+, Linkedin en Facebook. Heel erg bedankt.

 

 

117 Responses to 5 Geheimen om je ideale gewicht te bereiken

  1. Monique Tonelli 19 september 2019 at 22:17 #

    Mijn doel is meer vet verbranding, ik weeg 60 kg en ben 1.67 dus niet te zwaar maar vetpercentage is toch 29% 🙁
    Ik verwacht goede traning en eettips.
    Ivm werk fiets ik maar 1a2x pweek resp. Ca 40 en 65 km
    Verder loop ik veel en ga naar sportschool
    Jaarlijks fiets ik mee vooor t goede doel met Team Westland naar de Col du Tourmalet
    Ik ben zeker geen fan van bergen maar zou graag beter “leren” fietsen.
    Mijn streven om vanaf nu meer te gaan trainen hetzij buiten of binnen op de tacx en krachttraining om volgend voorjaar sterker te zijn.
    Betreft eten, denk ik dat we al redelijk gezond eten maar wellicht niet de juiste verhoudingen

  2. Bram van der Welle 18 september 2019 at 17:04 #

    Mijn doel is om 3 KG af te vallen. Ik verwacht tips te krijgen wat voor soort voeding te eten. Train 1x per week (bootkamp/ HIIT), en 2x per week fietsen. Probeer dan 1x HIIT te fietsen ( 8 min (bijna max), 3min (rustig), en dat 3x. Is ca 25 KM. Vervolgens 1x normaal rit van 50KM. Helpt dit ook

  3. Marjolijn 15 september 2019 at 08:53 #

    3 kilo afvallen. Natuurlijk vet eraf en geen spieren. Ik ben benieuwd!

  4. Frans 12 september 2019 at 20:55 #

    5 kg eraf en dat zou houden. Verwachting is dat dit moet lukken maar wel met een manier om dit goed vol te houden. De fitheid en kracht zullen hierdoor toenemen.

  5. Bert 12 september 2019 at 17:51 #

    Een paar kilo’s er af maar vooral je fitter en energieker voelen is mijn doel

  6. Chiel 12 september 2019 at 11:55 #

    Mijn doel is 2 a 3 kilo kwijt raken maar zou wel meer energie willen hebben

  7. jan 12 september 2019 at 10:07 #

    Een paar kg er nog af (+/- 5). Streef gewicht is 78kg (nu 82.6), met als doel buikvetverlies en spiermassa opbouw.

  8. Iveke 12 september 2019 at 10:05 #

    Mijn gewicht onder controle houden. Door het vele trainen lerenniet de verkeerde voedingsmiddelen te pakken.
    Verder ben ik een echte duur fietser maar zou ook graag wat sneller worden vooral in het klimmen.

Geef een reactie