Het hele jaar Fit

Je hebt in de winter hard getraind. In het voorjaar die basisconditie uitgebreid en je eerste toertochten heb je achter de rug. Maar wat doe je de rest van het jaar. Ga je straks met vakantie en laat je alles los? Of heb jij nog een doel voor het einde van het seizoen? En nog beter: heb je al een doel voor het eind van het jaar?

 

Om je het hele seizoen nog beter van dienst te kunnen zijn heb ik een kort onderzoek gemaakt. Vul het in en vertel me wat je doelen zijn en waar je meer over wilt weten om je daar op voor te bereiden. Als dank stuur ik je mijn nieuwe eBook Snacktrek 2 met nieuwe recepten voor gezonde snacks. Die je prestatie ondersteunen tussen je maaltijden en op de fiets.

 

Klik hier voor het onderzoek. Het kost je nog geen 5 minuten.

 

Wil je het hele jaar fit blijven dan is het belangrijk dat je je krachten verdeelt. Je kunt niet het hele jaar door knallen. Dus hier heb ik 3 tips om het hele jaar fit te blijven.

 

Kies voor de prestatie

Zoek 1 doel per jaar uit waar je wel wilt knallen. Dat kan betekenen: uitrijden, afstand verbeteren, tijd verbeteren of iets van dien aard.

Dit doel gebruik je om je fietscapaciteiten te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan Alpe d’Huzes waarbij je een keer extra omhoog wilt rijden.

 

Kies voor de beleving

Zoek 1 doel uit waar je naar uitkijkt en volop van kunt genieten. Bijvoorbeeld een meerdaagse tocht zoals de Tour for Life of Cycle for Hope. Wil je een enkele tocht rijden denk dan eens aan de Klimmen tegen MS.

Je doel is hier niet zozeer om kapot te gaan aan het presteren maar om eens volop te genieten van hoe leuk fietsen eigenlijk  kan zijn.

 

Kies voor je lifestyle

Zoek tenslotte nog een doel op het gebied van je gewoonten. Denk bijvoorbeeld aan iedere ochtend (gezond) ontbijten, een keer extra per week trainen of op tijd naar bed.

Het gaat bij dit doel om de kleine stappen die je in je lifestyle kunt maken waar je op de fiets van profiteert.

 

Je kunt deze doelen door elkaar gooien maar ze geven een duidelijke opbouw aan je seizoen. Zoals ik ze nu heb neergezet betekent het dat je 3 maanden werkt aan de opbouw van je kracht en conditie. Daarna 3 maanden aan de voorbereiding van je prestatie. Vervolgens kun je 3 maanden je conditie consolideren of zelfs verbeteren. En de laatste 3 maanden beperk je het trainen en werk je op je gemak aan andere aspecten van je lifestyle als fietser.

 

Die beperking van je training is belangrijk voor het herstel van je lichaam. Zorg ook dat je herstelperiodes van 1 of 2 weken inbouwt in elke 3 maanden. Rust en herstel zorgen uiteindelijk voor groei. Als je onvoldoende herstelt train je voor niets.

 

Nu ben ik benieuwd wat jouw doelen zijn. Vul het korte onderzoek in en waar je meer over wilt weten om je daar op voor te bereiden. Als dank stuur ik je mijn nieuwe eBook Snacktrek 2 met nieuwe recepten voor gezonde snacks. Die je prestatie ondersteunen tussen je maaltijden en op de fiets.

 

Klik hier voor het onderzoek. Het kost je nog geen 5 minuten.

 

Iedere laatste donderdag van de maand help ik je verder op weg.

 

Tijdens het Train & Eet als een Atleet webinar zet ik dit om in praktische adviezen.

 

Na dit webinar weet jij:

  • Wat je moet eten, voor tijdens en na je inspanning
  • Hoe je optimaal traint
  • Hoe je je ideale gewicht bereikt
  • Hoe je langer, harder kunt fietsen


Klik hier en schrijf je nu gratis in 

 

Een webinar is een online workshop die je thuis volgt vanachter je eigen pc, telefoon of tablet

 

intens veel fietsplezier,

 

 

 

 

 

PS: Deel dit artikel a.u.b. met je wielervrienden zodat ook zij ervan kunnen profiteren. Samen fietsen is zoveel leuker! Gebruik de knoppen hieronder voor Twitter, Google+, Linkedin en Facebook. Heel erg bedankt.

 

 

 

 

No comments yet.

Geef een reactie