Maak van 2016 jouw beste jaar ooit!

 

Het einde van het jaar betekent ook altijd weer een nieuw begin. Een nieuwe kans. Persoonlijk hou ik niet van terugkijken. Misschien voor even maar ik krijg veel meer energie van vooruit kijken. Van wat ik allemaal nog wil gaan doen. De weg er naartoe is namelijk het begin van het plezier. Het event is de bekroning.

Deze blog is echter niet voor mij maar voor jou! Ik kan uren praten over wat ík interessant vind maar de vraag is of jij daarop zit te wachten. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn wil ik je daarom vragen om mij te helpen een enquête in te vullen. Het zijn 5 korte vragen. Als dank stuur ik je dan mijn nieuwe eBook “Bietensap en chocolademelk”. Over alles wat je kunt en vooral niet moet drinken voor je prestatie.

Klik hier om direct naar de enquête te gaan.

Daarnaast wilde ik  je mijn stappenplan meegeven om van 2016 je beste jaar ooit te maken.

 

  1. Kies een doel

Tuurlijk kun je iedere zondag rondjes met de tourclub of je vrienden blijven rijden. Maar ga je daarmee nog echt vooruit? Kies een doel en stel het scherp. Dat geeft focus en plezier. Je weet dan waar je het voor doet.

 

  1. Stel je conditie vast

Nu je een doel hebt wil je graag weten hoe je ervoor staat. Doe een conditietest en meet jezelf op. Dat hoeft niet iedere week. Laat de weegschaal los. Controleer hooguit iedere 2 weken jezelf op een goede weegschaal die ook je vetpercentage kan meten.

 

  1. Wees kritisch op je eetgewoonten

De meeste wielrenners zijn of druk bezig met op gewicht blijven of heel druk bezig met afslanken. Diëten en “bijeten” helpt niet. Doe gewoon normaal. Eet regelmatig en de juiste hoeveelheden. Je kunt er boeken over schrijven maar eigenlijk kan ik het in 1 regel opsommen: Alles wat rent of vliegt, je van de boom plukt of uit de grond trekt kun je eten. Je kunt er voor de duidelijkheid nog aan toevoegen: Lees de etiketten van alles wat uit een verpakking komt. Begrijp je niet wat erin zit laat het product dan staan.

 

  1. Train met hart, ziel en verstand

Dit is wat we toch het leukste vinden. Dus ga los en geniet ervan. Maar blijf altijd luisteren naar je lichaam. Een goed trainingsschema laat je afzien en geeft ook voldoende rust.

 

  1. Blijf je verbeteren

Met  je doel in je achterhoofd ga je nu iedere maand een plan maken om iets in je voeding te veranderen en iets aan je training te doen. Kijk na iedere maand wat de impact is van je aanpassingen en begin weer opnieuw.

 

Als je mijn blog regelmatig leest of 1 van mijn workshops hebt bezocht dan weet je dat ik je net de WHEEL-methode heb uitgelegd. Honderden fietsers kennen deze methode inmiddels. Ze vinden de tips eenvoudig toepasbaar en halen meer plezier uit hun passie; wielrennen.

 

Stop met fietsen. Ga trainen.
Stop met diëten. Voed je prestatie.

 

Tijdens het Train & Eet als een Atleet webinar zet ik dit om in praktische adviezen.

 

Na dit webinar weet jij:

  • Wat je moet eten, voor tijdens en na je inspanning
  • Hoe je optimaal traint
  • Hoe je je ideale gewicht bereikt
  • Hoe je langer, harder kunt fietsen


Klik hier en schrijf je nu gratis in 

 

Een webinar is een online workshop die je thuis volgt vanachter je eigen pc, telefoon of tablet

 

Heel veel fietsplezier, Robert

 

PS: deel dit artikel alsjeblieft met je fietsvrienden op Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ met de knoppen onder dit artikel. Met z’n allen kunnen we nog meer fietsplezier maken.

 

 

 

 

 

 

 

No comments yet.

Geef een reactie